2023. jan 22.

Zadar és környéke

írta: kiruccanas

Márciusban a tengerparton

Miután megcsodáltuk a téli Plitvicét, elindultunk Zadar felé.
Utunk nem volt túl változatos, hegyekkel körülvett, sivár vidéken autóztunk át. Sok helyen tartottak állatokat, de igazán összefüggő településeket nem láthattunk. Ugyanakkor ennek a látványnak is megvan a maga szépsége.

Az időjárás egyre melegebb lett, ahogy a tengerpart közeledett. Mikor megérkeztünk a szálláshelyünkre, már a téli öltözetet lecserélhettük a tavaszi kabátra. Kellemes 15 fok volt már a városban.

Szállásunk (Apartmani Natali) nagyon szép, tiszta és rendezett volt. Az apartman tágas, konyhával és nagy nappalival, valamint terasszal. Egy kisebb szoba és fürdőszoba található még benne.
A ház előtt parkolási lehetőség is van. A tengerpart pedig gyalogosan is gyorsan megközelíthető.
A tulaj nagyon kedves volt, rengeteg információval ellátott minket a városról, hová érdemes menni, hol lehet olcsón parkolni. A környező településekről is mutatott prospektusokat és szintén ajánlott látnivalókat.

A település nyáron nagyon népszerű, de márciusban is sok turista volt már. Főleg itt is magyarokkal találkoztunk, valószínűleg a hosszú hétvége csalogatta őket is a tengerpartra.
Természetesen ha tengerparton járunk, akkor alap, hogy megnézzük a naplementét. Így elindultunk a part felé és felfedeztük a várost. Látnivalóból nincs hiány.

A városnak magyar neve is van, Zára. Ezt mi magyarok az olasz Zara elnevezésből vettük át. A városnak több magyar vonatkozása is van. Királyaink nagyon szerettek azon a vidéken csatázni, például Könyves Kálmán is, aki 1105-ben támadta meg Dalmáciát. Sok fennmaradt műemlék és templom árulkodik ezekről.

Természetesen az egyik nagyon várt nevezetesség a tengeri orgona volt. Napnyugta közeledtével egyre többen ültek le az "orgonára" és nézték onnét a naplementét.
Az orgona 2005-ben készült el és 35 "sípból" áll. A tengervíz hullámzása szólaltatja meg, igazán egyedi megoldás, ami vonza a turistákat.

Másik új nevezetesség a Napköszöntő. Ez egy 22 méter átmérőjű kör, mely napelemből áll, és napnyugta után fényjátékkal kápráztatja el az embereket. Nem csak látványos, de energiát is termel, amit a partvidéken használnak fel.

Nin

Egyik napunkat arra szántuk, hogy megnézzük Nin városát, ami kb. 15 km-re van Zárától.
Nagyon hangulatos kisváros, óvárosa sok látnivalót tartogat az odalátogatóknak.
Mivel nem túl nagy településről van szó, 1-2 óra alatt kényelmesen bejárható.
Érdekesség, hogy a városkában található, 9. században épült Szent Kereszt kápolnát tartják a világ legkisebb katedrálisának.

Ezután a Vir szigetre látogattunk el. Nem igazán van látnivaló itt, tipikus nyaralós hely, ahová csak tengerparti henyélésre megy az ember. img_20220313_114705.jpg

Szólj hozzá

kirándulás nyaralás március orgona tengerpart tengeri orgona Horvátország Zadar Zára Nin napköszöntő Vir Vir sziget