2022. dec 19.

A Plitvicei-tavak téli szépsége

írta: kiruccanas

2022-es évünket ezzel az utazással nyitottuk meg, a március 15-i hosszúhétvégén.

Mivel itt a tél, és hamarosan újra hasonló látvány fogja fogadni az odalátogatókat, gondoltuk aktuális lenne ezt megosztani. Talán páran kedvet kaptok egy téli kiruccanásra.

Péntek kora délutáni indulással vette kezdetét az utazás. Az autópályán jól lehetett haladni, viszont ahogy elhagytuk azt, már nem volt olyan jó az utazás. Sajnos a tavak felé nincs autópálya, így egy olyan főúton kell haladni, ahol nem csak az autósok száguldoznak fittyet hányva a megengedett sebességhatárokra és a kanyarokra, de a rengeteg kamionos is. Télen sötétedés környékén ez annyira nem vicces.

Szállásunk egy apartman volt (Apartman Leona), elvileg Rakovica településen, gyakorlatilag viszont attól jóval korábban kellett lekanyarodni egy kis mellékútra a bal oldalon, így elég nehezen sikerült megtalálni.
Maga az apartman egy családiházzal van egybeépülve. Van egy kis terület az épület előtt ott lehet parkolni, de akár a ház mellett az úton is, mert az nem vezet tovább. Szép környezet, tiszta rendezett szállás. Volt fűtés, bár az alsó szinten kicsit hűvösebb volt, mint az emeleten. A tulajdonos beszél angolul, nagyon kedves és érdeklődő volt. Összességében meg voltunk elégedve vele.

Kora reggel indultunk el a tavakhoz, kb. 15 km volt még előttünk. Mivel a tavak egy völgyben helyezkednek el, így bizony nagyon hideg volt, és jól fel is kellett öltözni, hogy ne fázzunk. Túrabakancs ajánlott, mivel ha kicsit olvad a hó, akkor sok helyen elég sáros az út.
A 2-es bejárat parkolójában tettük le az autót és a parkolásért akkor fizetni sem kellett. Ingyenesen használható mosdó is volt.

Belépőjegyet érdemes előre vásárolni, mert akkor biztosan időben be lehet jutni. Helyszíni vásárlás esetén már lehetséges, hogy várakozni kell. Téli időszakban egész olcsón lehet jegyet venni, és tulajdonképpen az előre foglalás sem annyira fontos. A nyári szezonban jelentősen megemelik az árakat, és a legnagyobb forgalom is ilyenkor van.
A jegyünket 80 kunáért vettük, nyáron ez 300 kuna lett volna. 2023-ban ez már euróban fizetendő! A jegy árában benne van a hajó és buszok használata a parkon belül. Kutyát szigorúan pórázon lehet bevinni.

Az információs pultnál lehet kérni térképet, és minden fontos információval el is látnak minket, amit feltétlenül tudni kell, vagy be kell tartani. Ebben az időszakban csak a kisebb kört lehetett bejárni biztonsági okok miatt, hiszen elég sok hó volt és sok helyen le is fagyott.

A parkot kb. 3,5 óra alatt sikerült bejárni. Szerencsére nem voltak sokan, így mindent megnézhettünk amit szerettünk volna. Nem kellett sokat várni 1-1 fotó elkészítésének lehetőségére. Túránk végén, asztalok mellett várhattuk a hajót, ami visszavitt a bejárathoz. A várakozási idő alatt egy gyors szendvicsebédet is megejtettünk. Ezen a pihetőhelyen mosdó és büfé lehetőség is van. Egy jó meleg kávé vagy tea igazán jól tud esni ilyenkor.

Ha nem ragaszkodtok a nyári napsütéses parklátogatáshoz, akkor télen is sok szépet fogtok látni, csak egy kicsit melegebben kell öltözni.
Sokat lehet spórolni azzal, ha fő szezonnal ellentétes időben nézünk meg számunkra érdekes dolgokat. Tengerpart közelében a szállások is sokkal olcsóbbak, mint nyáron. Ez azonban fordítva is igaz, egy tengerparttól távol eső város, nyáron sokkal olcsóbb lehetőségekkel kecsegtetni, mint például tavasszal vagy ősszel.

Több magyar csapattal is találkoztunk a parkban, de nem csak itt, hanem az úti célunk következő állomásán Zadarban is.

Szólj hozzá

tél túra kirándulás tavak erdő vízesés Horvátország Plitvice plitvicei-tavak kiruccanásaink