Kiruccanásaink

Utazásaink és túráink során szerzett élményeinket és tapasztalatainkat szeretnénk megosztani. Véleményünk szubjektív!

2023. jan 22.

Zadar és környéke

Márciusban a tengerparton

Miután megcsodáltuk a téli Plitvicét, elindultunk Zadar felé.
Utunk nem volt túl változatos, hegyekkel körülvett, sivár vidéken autóztunk át. Sok helyen tartottak állatokat, de igazán összefüggő településeket nem láthattunk. Ugyanakkor ennek a látványnak is megvan a maga szépsége.

Az időjárás egyre melegebb lett, ahogy a tengerpart közeledett. Mikor megérkeztünk a szálláshelyünkre, már a téli öltözetet lecserélhettük a tavaszi kabátra. Kellemes 15 fok volt már a városban.

Szállásunk (Apartmani Natali) nagyon szép, tiszta és rendezett volt. Az apartman tágas, konyhával és nagy nappalival, valamint terasszal. Egy kisebb szoba és fürdőszoba található még benne.
A ház előtt parkolási lehetőség is van. A tengerpart pedig ...

Tovább Szólj hozzá

kirándulás nyaralás március orgona tengerpart tengeri orgona Horvátország Zadar Zára Nin napköszöntő Vir Vir sziget

2022. dec 19.

A Plitvicei-tavak téli szépsége

írta: kiruccanas

2022-es évünket ezzel az utazással nyitottuk meg, a március 15-i hosszúhétvégén.

Mivel itt a tél, és hamarosan újra hasonló látvány fogja fogadni az odalátogatókat, gondoltuk aktuális lenne ezt megosztani. Talán páran kedvet kaptok egy téli kiruccanásra.

Péntek kora délutáni indulással vette kezdetét az utazás. Az autópályán jól lehetett haladni, viszont ahogy elhagytuk azt, már nem volt olyan jó az utazás. Sajnos a tavak felé nincs autópálya, így egy olyan főúton kell haladni, ahol nem csak az autósok száguldoznak fittyet hányva a megengedett sebességhatárokra és a kanyarokra, de a rengeteg kamionos is. Télen sötétedés környékén ez annyira nem vicces.

Szállásunk egy apartman volt (Apartman Leona), elvileg Rakovica ...

Tovább Szólj hozzá

tél túra kirándulás tavak erdő vízesés Horvátország Plitvice plitvicei-tavak kiruccanásaink

2022. dec 18.

A blogról..

írta: kiruccanas

Azzal a céllal hozzuk létre, hogy az utazásaink és túráink során szerzett élményeinket és tapasztalatainkat megosszuk másokkal (a teljesség igénye nélkül). Vél eményünk teljesen szubjektív!

Mivel a COVID időszak alatt a természetjáráson kívül mást nem igazán lehetett csinálni, elkezdtük felfedezni a könyékünkön lévő kilátókat és túraútvonalakat. Egyébként is sokat "csámborgunk", de ez az időszak még inkább kedvezett a kirándulásoknak, és igazából elég jól bele is jöttünk. :)
Autóval utazunk, így a költséghatékonyság az egyik fő szempont. Ezért fontos, hogy milyen útdíjak jöhetnek szembe, vagy milyen parkolási lehetőségeket kínál az adott szállás vagy annak környéke, valamint milyen a hely ...

2022. dec 18.

Bad Radkersburg

Két ország határán

Az eredeti cél az volt - egy későbbi utazás terve miatt - , hogy megéri-e autópályán a Balaton nyugati részéről  Szlovénián keresztül menni Ausztriába.
Így Lendvától alsóbbrendű utakon mentünk Murakeresztúr felé a kanyargós szlovén utakon, hogy megnézzük ez mennyire időigényes, míg végül elértünk Ausztriáig.

Itt rögtön meg is álltunk az első határmenti településen, Bad Radkersburgban. Leparkoltuk a kocsit a város központja mellett egy parkolóban, és gyalogosan indultunk tovább.

Bad Radkersburg egy fürdőváros, ahogy a nevéből is kiderül. Sajnos az idő rövidsége miatt nem tudtuk kipróbálni a gyógyfürdőt, pedig nagyon sokan dicsérik.
A feltörő víz 80 fokos, és nagyon gazdag ásványi anyagokban, így az egész testre ...

Tovább Szólj hozzá

utazás kirándulás Ausztria Szlovénia Gyógyfürdő Bad Radkersburg kiruccanásaink Gornja Radgona